Prescetarianism –η Ψαροφαγία είναι η νέα διατροφική τάση

Prescetarianism –η Ψαροφαγία είναι η νέα διατροφική τάση

Γιατί οι prescetariansθεωρούνται πιο υγιείς Σύμφωνα με τη θεωρία των prescetariansέπειτα από ένα διάστημα ψαρο-χορτοφαγικής διατροφής το σώμα σου θα πάψει φυσικά να αναζητά κρέας από θηλαστικά και πουλερικά. Αυτό συμβαίνει επειδή το κρέας των ζώων που βόσκουν στη γη είναι γεμάτο τοξίνες ,ουρικό οξύ και βακτήρια από κόπρανα.

Στη μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2007 στην επιστημονική επιθεώρηση American Heart Association αναφέρεται πως η κατανάλωση ψαριού μια ή δυο φορές την εβδομάδα έχει συσχετιστεί με μείωση του κινδύνου εκδήλωσης ξαφνικού καρδιακού επεισοδίου σε υγιείς ενήλικες κατά 42-50%. Σε άλλες δυο αμερικάνικες μελέτες διαπιστώθηκε ότι συμμετέχοντες που ακολουθούσαν ψάρο-χορτοφαγική διατροφή είχαν χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος και κατ’ επέκταση μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 και θανάτου από εκείνους που κατανάλωναν τακτικά κρέας και πουλερικά .

Παρ’ ολ’ αυτά , η επιστήμη δεν έχει μπορέσει ακόμη να διαπιστώσει τι είναι αυτό που καθιστά τόσο υγιεινή την ψαρο-χορτοφαγική διατροφή: η απουσία των κορεσμένων λιπαρών από το κόκκινο κρέας, η παρουσία άφθονων φρούτων , λαχανικών και οσπρίων , τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία από τα θαλασσινά ή όλα μαζί. Ακόμα όμως κι αν γίνεις pescetarian, θα πρέπει να προσέχεις την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών. Η διατροφή αυτή δε σε κάνει αυτόματα πιο υγιή , όπως όταν στρέφεται στη χορτοφαγία ή στο veganism. Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία σνακ και junk foods τα οποία δεν περιέχουν ζωικά προ’ι’όντα ,όπως τα τσιπς, τα γλυκά, τα μπισκότα ή ακόμα και το παγωτό. Αυτό σημαίνει πως, για να θωρακίσεις την υγεία σου, θα πρέπει να κάνεις υγιεινές διατροφικές επιλογές και να προσέχεις την πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών.

  Τι περιλαμβάνει μια ψαροφαγική διατροφη Ένας prescetarianτρώει θάλασσινα και ψάρια αλλά όχι κρέας και κοτόπουλο. Οι prescetariansμοιάζουν με τους vegetarians ,με τη διαφορά ότι οι πρώτοι προσθέτουν ψάρια και θαλασσινά στη διατροφή τους. Ωστόσο δεν υπάρχει σαφής απάντηση για το αν μια prescetarianδιατροφή πρέπει να συμπεριλαμβάνει γαλακτοκομικά, αυγό καθώς και τροφές που τρώνε και πολλοί vegetarians.

Θαλασσινά Οι prescetarianδεν τρώνε ζώα της στεριάς και πουλερικά . Τρώνε στην πραγματικότητα ότι κολυμπάει και περπατάει μέσα στη θάλασσα . Αυτό σημαίνει πως τα ψάρια , τα θαλασσινά , δηλαδή τα μαλάκια και τα οστρακόδερμα, επιτρέπεται να τα καταναλώσει και μπορείς να τα μαγειρέψεις με όποιον τρόπο θέλεις.

Τροφές φυτικής προέλευσης  Τα όσπρια, οι σπόροι και οι καρποί ειπα θ σημαντικές πηγές πρωτεΐνης για τους prescetarians. Τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν επίσης μεγάλο μέρος της διατροφής τους, όπως συμβαίνει και με τους vegetarians και τους vegans.

Αυγό και γαλακτοκομικά Δεν τρώνε όλοι οι pescetariansαυγό και γαλακτοκομικά , κάποιοι όμως τα συμπεριλαμβάνουν στη διατροφή τους. Πρόκειται για μια προσωπική επιλογή που Κάνιε κάθε pescetarianμε βάση τις αρχές και την άποψή του για το σύστημα των γαλακτοκομικών .

Πόσο ασφαλής κρίνεται η κατανάλωση ψαριών Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, ειναι μια εξαιρετική πηγή Ω3 λιπαρών οξέων. Τα μεγάλα ψάρια που αλιεύονται σε βαθιές θάλασσες , όπως ο ξιφίας και ο σολομός , πρέπει να καταναλώνονται σε περιορισμένες ποσότητες , καθώς μπορεί να είναι επιβαρημένα με βαρέα μέταλλα. Η επίσημη σύσταση είναι να περιορίζεις την κατανάλωση των συγκεκριμένων ψαριών στα 340γρ την εβδομάδα . Εναλλακτικά, μπορείς να τρως άφθονα μικρά ελληνικά ψάρια, όπως ειχα κ´ ¨η σαρδέλα , ο γαύρος, η γόπα , η μαρίδα και ο τόνος Αλοννήσου. Ένα άλλο σημείο που πρεπει να προσέξεις είναι τα θαλασσινά με υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερίνη , οπότε καλό είναι , πριν υιοθετήσεις μια τέτοια διατροφή, να κάνεις έναν αιματολογικό έλεγχο. Εάν η συνολική σου χοληστερίνη και τα λιπίδια βρεθούν αυξημένα , συζήτησε με το γιατρό σχετικά με τις διατροφικές σου επιλογές.  

ΜΕΛΙΝΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ Π.Μ.Σ. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

Pin It