16 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής σήμερα και δεν θα μπορούσαμε να μην εγκωμιάσουμε τη δική μας Μεσογειακή Διατροφή, η οποία ύστερα από μελέτες τόσο στη χώρα μας όσο και αλλού, έχει αποδειχτεί η πιο υγιεινή διατροφή.

Χαρακτηρίζεται από τις διατροφικές συνήθειες που βρέθηκε ότι είχαν οι κάτοικοι της Κρήτης και της Νότιας Ιταλίας στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Είναι ξακουστή για τις ευεργετικές της ιδιότητες καθώς προφυλάσσει από εμφράγματα του μυοκαρδίου και από διάφορες μορφές καρκίνου, είναι φτωχή σε θερμίδες, τονώνει τον οργανισμό και  βοηθάει την καλή λειτουργία του εντέρου. Ο τρόπος αυτός διατροφής κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος τα τελευταία χρόνια, καθώς πλήθος μελετών δείχνουν ότι οι κάτοικοι Μεσογειακών περιοχών ζουν περισσότερο, ενώ πολύ σπανιότερα σε σχέση με τους Αμερικανούς και τους Βορειοευρωπαίους πάσχουν από καρκίνο εντέρου και στήθους ή καρδιακές παθήσεις.

Η υγεία ενός ατόμου επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες όπως: κληρονομική προδιάθεση, τρόπος ζωής, φυσική δραστηριότητα και διατροφή. Η κάλυψη των ενεργειακών αναγκών, ενός ατόμου, είναι πρωτεύων στόχος της διατροφής. Σημαντικό ρόλο έχουν και τα θρεπτικά συστατικά, τα οποία θα πρέπει να καλύπτουν τις ανάγκες του οργανισμού για την σωστή λειτουργία του. Μια ισορροπημένη διατροφή λοιπόν, αποτελείται από 50% υδατάνθρακες, 20% πρωτεΐνη και 30% λίπη.

Επίσης, η επαρκής κάλυψη υγρών συμβάλει αρκετά για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Η μεσογειακή διατροφή στηρίζεται στα παραπάνω κριτήρια και για αυτό το λόγο είναι διαδεδομένη παγκοσμίως . Τα κύρια στοιχειά αυτής της διατροφής είναι τα εξής : α) Μικρά και συχνά γεύματα β) αυξημένη ποσότητα φρέσκων φρούτων και λαχανικών γ) αποφυγή trans λιπαρών (μπισκότα, έτοιμα φαγητά, μαργαρίνες, κ.α) δ) κατανάλωση φυτικών ινών (ζυμαρικά ολικής άλεσης, ψωμί, δημητριακά) ε) εβδομαδιαία κατανάλωση λαδερών και οσπρίων (2- 3 φορές) ζ) εβδομαδιαία κατανάλωση λευκού κρέατος (1- 2 φορές) η)εβδομαδιαία κατανάλωση ψαριού (1-2 φορές) Με την υιοθέτηση ενός τρόπου ζωής που να περιλαμβάνει άσκηση και επαρκή διατροφή, καταφέρνουμε να έχουμε σταθερό βάρος, αλλά και την επιθυμητή αναλογία μυϊκού και λιπώδους ιστού.   Πηγή: http://users.sch.gr/

 Εικόνα: www.slideshare.net

Χριστίνα Μαλανδράκη
Διατροφολόγος: Χριστίνα Μαλανδράκη
Γεννήθηκα το Μάιο του 1986. Μεγάλωσα και κατοικώ στο Παλαιό Φάληρο μέχρι και σήμερα. Με καταγωγή από την Κρήτη δεν θα μπορούσα να μην αγαπήσω τη Σητεία όπου και σπούδασα στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας. Πραγματοποιώ μετεκπαίδευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία, παρακολουθώντας παράλληλα τις εξελίξεις γύρω από τον τομέα διατροφής. Σήμερα εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Χριστίνα Μαλανδράκη καλέστε στο 6944204326 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It