Time for jogging…

τρέξιμο και διατροφή, jogging Εάν τώρα ξεκινάτε το τρέξιμο, ή εάν ανήκετε στους λάτρες αυτής της δραστηριότητας, θα έχετε αναρωτηθεί σε ποιες επιφάνειες είναι καλό να τρέχετε. 'Οσο ακόμα ο χρόνος και οι αποστάσεις που τρέχετε είναι μικρές, αυτό δεν θα σας απασχολήσει και τόσο. Όσο όμως περνάει ο καιρός καιβελτιώνεστε θα ψάχνετε συνεχώς καινούρια μέρη, αλλά και διαφορετικές επιφάνειες ώστε να εμπλουτίσετε την άσκησή σας και να μην καταπονείτε το σώμα σας.

Δρόμος: Οι περισσότεροι δρόμοι στην Ελλάδα είναι με άσφαλτο. Η άσφαλτος είναι σκληρή επιφάνεια για τρέξιμο και εάν έχετε προβλήματα με τις αρθρώσεις σας καλό θα ήταν να την αποφεύγετε. Η άσφαλτος ευνοεί το γρήγορο τρέξιμο, μιας και μειώνει στο ελάχιστο τις αναπηδήσεις. Έτσι θα παρατηρήσετε πως όταν τρέχετε στο δρόμο, μπορείτε να είστε πιο γρήγοροι και με λιγότερη κούραση! Το βασικό μειονέκτημα του δρόμου είναι η κίνηση των αυτοκινήτων. Θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγετε τους δρόμους με αυξημένη κυκλοφορία. Πάντοτε να τρέχετε αντίθετα από την φορά κίνησης του δρόμου ώστε να αντικρίζετε κατά μέτωπο την κυκλοφορία.

Γήπεδο: Η επιφάνεια του στίβου στα γήπεδα είναι στρωμένη με ταρτάν. Υπάρχουν διακυμάνσεις στην σκληρότητα των ταρτάν. Όμως, ακόμα και αν το ταρτάν του γηπέδου σας φαίνεται μαλακό, θα πρέπει να γνωρίζετε πως εξακολουθεί να είναι μια σκληρή επιφάνεια και να επιβαρύνει το μυοσκελετικό σας σύστημα. Το τρέξιμο στο γήπεδο μπορεί να είναι βαρετό για κάποιους, ειδικά για όσους τρέχουν για αρκετή ώρα. Όμως η λεία επιφάνεια, χωρίς υψομετρικές διακυμάνσεις, καθώς και η μετρημένη απόσταση του στίβου, μπορεί να αποδειχτούν πολύ χρήσιμα εργαλεία. Ειδικά εάν είστε αρχάριοι στο τρέξιμο, θα σας βοηθήσει να χτίσετε την φυσική σας κατάσταση πιο εύκολα, καθώς δεν θα κουράζεστε σε ανηφόρες και κατηφόρες και θα μπορείτε να γνωρίζετε πόση απόσταση τρέχετε κάθε φορά.

Γυμναστήριο: Ο διάδρομος στο γυμναστήριο αποτελεί την ιδανική λύση για όσους θέλουν να συνδυάσουν την άσκηση με βάρη μαζί με την αερόβια προπόνηση χωρίς να χάσουν πολύτιμο χρόνο. Οι σύγχρονοι διάδρομοι προσφέρουν καλή αντικραδασμική προστασία και το μαλακό τους πάτημα διευκολύνει πολλούς. Επίσης, δίνει τη δυνατότητα ποικιλίας στην προπόνηση καθώς με την εναλλαγή κλίσης και ρυθμού μπορεί να σας προσφέρει μία ολοκληρωμένη προπόνηση. Η μονότονη κίνηση όμως και οι πανομοιότυποι διασκελισμοί απομονώνουν ορισμένες μυϊκές ομάδες αλλά και δυσκολεύουν τη βελτίωση της τεχνικής και της φυσικής κατάστασης. Ακόμα, το τρέξιμο σε διάδρομο μπορεί να γίνει βαρετό και μονότονο, ειδικά εάν τρέχετε για αρκετή ώρα συστηματικά, καθώς οι εικόνες του περιβάλλοντος δεν εναλλάσσονται.

Πάρκο: Εάν έχετε την τύχη να μένετε κοντά σε κάποιο πάρκο, τότε θα ανακαλύψετε σύντομα πως το τρέξιμο εκεί είναι μία μοναδική εμπειρία! Τα περισσότερα πάρκα έχουν χώμα, πράγμα που τα καθιστά ιδανικά για τρέξιμο! Το χώμα αποτελεί την καλύτερη και ιδανικότερη επιφάνεια για τρέξιμο, καθώς απορροφά καλά τους κραδασμούς και γυμνάζει πολύ τα πόδια! Το μόνο που θα πρέπει να προσέξετε είναι τα παπούτσια σας, καθώς το τρέξιμο σε χώμα τα φθείρει γρηγορότερα. Θα πρέπει λοιπόν να τα ελέγχετε συχνά ώστε να τα αλλάζετε όταν πρέπει.

Τρέξιµο στην άµµο Το τρέξιμο στην παραλία είναι μια εξαιρετικά αναζωογονητική εμπειρία ,την ίδια στιγμή όμως , είναι και μια από τις πιο δύσκολες δραστηριότητες. Όταν τρέχουµε στην άµµο, το πόδι µας βυθίζεται ελαφρώς και απαιτεί από εµάς αρκετή δύναµη για να επανέλθει στο διασκελισµό. Το πρόβλημα εστιάζεται στην ίδια την άμμο, η οποία είναι αρκετά ανώμαλη σαν έδαφος, σε άλλα σημεία μαλακή, αλλού σκληρή και τελικά πολύ δύσκολη επιφάνεια για την προσαρμογή του πέλματος στο τρέξιμο. Αυτό ανεβάζει το βαθµό δυσκολίας της άσκησης, ενώ παράλληλα µας βοηθάει να κάψουµεπερισσότερες θερµίδες και να αποφύγουµε τους κραδασµούς, αφού η άµµος τούς απορροφά σε µεγάλο βαθµό. Το τρέξιμο στην άμμο μας κάνει πιο επιρρεπής σε τραυματισμούς γι΄αυτό θέλει ιδιαίτερη προσοχή. Προτείνεται να χρησιμοποιούνται αθλητικά παπούτσια και κατά το τρέξιμο στην παραλία παρά τα γεγονός ότι μπορεί να είναι λιγότερο άνετα. Με αυτόν τον τρόπο άλλωστε θα προστατευτείτε και από πιθανά αντικείμενα που εάν τα πατήσετε σίγουρα θα επιφέρουν τραυματισμό όπως γυαλιά, πέτρες και άλλα αιχμηρά αντικείμενα.

Για μία ολοκληρωμένη προπόνηση: Για μία ολοκληρωμένη προπόνηση, καλό θα ήταν να εναλλάσσετε πού και πού τα μέρη που τρέχετε. Οι διαφορετικές επιφάνειες θα σας γυμνάσουν πιο ολοκληρωμένα και θα βελτιώσετε την φυσική σας κατάσταση πιο αποτελεσματικά. Και δεν είναι μόνο αυτό! Το τρέξιμο σε διαφορετικά μέρη θα σας βοηθήσει να συνεχίσετε να γυμνάζεστε καθώς δύσκολα θα βαρεθείτε, και θα μπορείτε να θέτετε καινούριους στόχους κάθε φορά!!!  

Tζιλίνη Λιάνα
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής
Πηγή άρθρου και φωτογραφίας: http://www.athlisis.gr/sport/fitness/life/198-time-for-jogging
Φανή Ρούσσου
Διατροφολόγος: Φανή Ρούσσου
Γεννήθηκα στην Πρωτεύουσα το 1985 αλλά ποτέ δεν ένιωσα Αθηναία, μιας και η νησιωτική (Πάρος – Νάξος) καταγωγή μου με κέρδισε από μικρή. Έζησα τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια στα Άνω Λιόσια όπου μένω μέχρι σήμερα. Οι πανελλήνιες εξετάσεις με έστειλαν το 2004 στη Σητεία της Κρήτης, για να αποφοιτήσω ως Διαιτολόγος . Έκτοτε εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος κάνοντας εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία και παρακολουθώντας από κοντά τις διατροφικές εξελίξεις.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Φανή Ρούσσου καλέστε στο 6979448632 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It