Υγεία και άσκηση με το.... ποδήλατο

ασκηση με ποδηλατο, ποδηλατο και ασκησηΤο ποδήλατο, το εύχρηστο αυτό μέσο, που κερδίζει έδαφος για την κίνηση στις πόλεις, γυμνάζει άριστα τον οργανισμό και συμβάλλει στην καταπολέμηση του άγχους. Το ποδήλατο στη σύγχρονη εποχή κατέχει έναν ιδανικό τριπλό ρόλο. Αποτελεί άριστο μέσο μεταφοράς, ψυχαγωγίας και άθλησης.

Ως μέσο μεταφοράς είναι οικονομικό, καθαρό, υγιεινό αποτελώντας μία γρήγορη και οικονομική λύση, στα δύο σημαντικότερα αστικά προβλήματα του κυκλοφοριακού και της ρύπανσης. Ως μέσο ψυχαγωγίας έχει ιδιαίτερα χαλαρωτική επίδραση λόγω της ομοιόμορφης, κυκλικής κίνησης που σταθεροποιεί τις σωματικές και συναισθηματικές λειτουργίες του οργανισμού.

Αυτό μειώνει το άγχος, την κατάθλιψη και άλλα ψυχολογικά προβλήματα. Επίσης βοηθά στη βελτίωση της διάθεσης και στην καταπολέμηση πολλών ψυχολογικών παρενεργειών του σύγχρονου τρόπου ζωής προσφέροντας ψυχική υγεία. Τέλος, ως μέσο άθλησης γυμνάζει άριστα τον οργανισμό προσφέροντας σωματική υγεία. Με την ποδηλασία όχι μόνο θα χάσετε τα περιττά κιλά γρήγορα και ανώδυνα αλλά θα αποκτήσετε και ένα καλογυμνασμένο σώμα με γραμμωμένους μυς.

Επιπλέον ποδηλατώντας θα βελτιώσετε σημαντικά την φυσική σας κατάσταση χωρίς να κινδυνεύετε ιδιαίτερα από τραυματισμούς αφού το σώμα δεν καταπονείται όπως για παράδειγμα στο τρέξιμο όπου οι κραδασμοί είναι πολλοί. Η μυϊκή ανισορροπία είναι μία από τις πιο βασικές παραμέτρους τραυματισμών στους ανθρώπους που ακολουθούν αθλητική ζωή. Η ποδηλασία δρόμου δεν θα σου μάθει μόνο πώς να ισορροπείς πάνω στο ποδήλατο, αλλά θα γυμνάσει ισάξια τους μυς που βρίσκονται στη δεξιά πλευρά τους σώματός σου με αυτούς που βρίσκονται στην αριστερή. Είναι γεγονός ότι το ποδήλατο -και γενικότερα η αερόβια άσκηση- αποτελεί μία από τις καλύτερες λύσεις καταπολέμησης του άγχους και του στρες, που δημιουργεί ο σύγχρονος γοργός ρυθμός ζωής. Η ποδηλασία δρόμου -ειδικά σε πάρκα κι επαρχιακούς δρόμους στην εξοχή- δημιουργεί την αίσθηση της ευεξίας και μπορεί να αποτελέσει ένα από τα καλύτερα αγχολυτικά σου. Μπορεί να έχει δημιουργήσει την αντίθετη εντύπωση, αλλά η ποδηλασία δρόμου δεν καταπονεί τις αρθρώσεις του σώματος. Οι ασφαλτικές διαδρομές δεν μεταφέρουν κραδασμούς στα γόνατα και τους αστραγάλους σε αντίθεση με το τρέξιμο και την ποδηλασία ανωμάλου δρόμου.

Με την ποδηλασία δρόμου δεν γυμνάζεις μόνο το κάτω μέρος του σώματός σου και τα άκρα, αλλά όλο τον κορμό σου. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξεις στην αγορά ενός ποδηλάτου είναι να πάρεις ένα στα μέτρα σου. Υπάρχουν αρκετά νούμερα ποδηλάτου, έτσι ώστε να μπορεί ο καθένας να βρει αυτό ακριβώς που του ταιριάζει.. Σημαντικό είναι επίσης το κατάστημα που θα κάνεις την αγορά να μπορεί να σου προσφέρει σέρβις ή επιδιόρθωση σε πιθανή βλάβη. Από τεχνικής άποψης, προτίμησε έναν καλό σκελετό παρά ακριβά περιφερειακά. Είναι προτιμότερο να αγοράσεις έναν καλό σκελετό και στη συνέχεια να αναβαθμίσεις τα περιφερειακά (φρένα, ρόδες, σέλα κ.λπ.).

* Πριν ξεκινήσετε ελέγξτε τις καιρικές συνθήκες και αποφύγετε την προπόνηση με κακοκαιρία. Ενημερωθείτε έγκαιρα για τις τοπικές καιρικές συνθήκες.

* Φροντίστε το ποδήλατο με την συστηματική συντήρηση, ώστε πάντα να βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Έτσι είστε σίγουροι ότι το ποδήλατο δεν πρόκειται να σας αφήσει πουθενά. Πάντα οδηγείτε με τα βασικά εργαλεία και το εφεδρικό λάστιχο.

* Πριν ξεκινήσετε πάντα φροντίστε να φοράτε το κράνος. Μπορεί να μην προστατεύει πλήρως το κεφάλι, αλλά ελαχιστοποιεί οποιοδήποτε τραυματισμό στο κεφάλι που μπορεί να έχετε από μια πτώση. * Αποφεύγεται όσο μπορείτε να κάνετε ποδήλατο στο σκοτάδι. Στο δρόμο υπάρχει κίνδυνος να σας χτυπήσει κάποιος απρόσεκτος οδηγός. Εάν η οδήγηση στο σκοτάδι είναι αναπόφευκτη σιγουρευτείτε ότι το ποδήλατο και η ενδυμασία έχουν τους απαραιτήτους ανακλαστήρες.

* Ένα μεγάλο πρόβλημα των ποδηλατών είναι τα αδέσποτα σκυλιά. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή όταν βρεθούν στο δρόμο σας, ώστε να μην τα τρομάξετε βάζοντας τους τις φωνές. Αν δείτε ότι σας κυνηγούν μειώστε την ταχύτητα αυτό τα κάνει λιγότερο επιθετικά.

* Εφόσον οδηγείτε στο δρόμο η οδήγηση του ποδηλάτου, θα πρέπει να είναι αμυντική και όχι επιθετική. Αποφεύγεται να περνάτε πολύ κοντά και δίπλα από σταθμευμένα αυτοκίνητα ή αυτοκίνητα που περιμένουν στο φανάρι. Υπάρχει κίνδυνος κάποια πόρτα να ανοίξει ειδικότερα από ταξί και να σας οδηγήσει σε πτώση με συνέπεια τραυματιστείτε.

* Κατά την διάρκεια της προπόνησης, πρέπει να ενυδατώνεται τον οργανισμό σας κάθε 20 λεπτά πίνοντας νερό. Εάν αισθανθείτε την ανάγκη να πιείτε νερό τότε η αφυδάτωση ήδη έχει ξεκινήσει.

* Όταν τελειώσετε την ποδηλασία, μην ξεχάσετε και τις διατάσεις. Μπορεί να έχουν περάσει χρόνια από την τελευταία φορά που κάνατε βόλτες με το ποδήλατο, αλλά είναι καιρός να το θυμηθείτε πάλι. Η ποδηλασία είναι ένας εύκολος τρόπος για να αδυνατίσετε, να βοηθήσετε το περιβάλλον και να γλιτώσετε χρήματα στις μετακινήσεις σας.

Tζιλίνη Λιάνα 
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής 
πηγή: www.athlisis.gr
Φανή Ρούσσου
Διατροφολόγος: Φανή Ρούσσου
Γεννήθηκα στην Πρωτεύουσα το 1985 αλλά ποτέ δεν ένιωσα Αθηναία, μιας και η νησιωτική (Πάρος – Νάξος) καταγωγή μου με κέρδισε από μικρή. Έζησα τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια στα Άνω Λιόσια όπου μένω μέχρι σήμερα. Οι πανελλήνιες εξετάσεις με έστειλαν το 2004 στη Σητεία της Κρήτης, για να αποφοιτήσω ως Διαιτολόγος . Έκτοτε εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος κάνοντας εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία και παρακολουθώντας από κοντά τις διατροφικές εξελίξεις.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Φανή Ρούσσου καλέστε στο 6979448632 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It