Γυμνάστε τις ορμόνες σας…

ορμόνες και διατροφή, άσκηση και ορμόνες Όταν κάνουμε άσκηση, παράγονται στον εγκέφαλό μας ορμόνες, οι οποίες αλλάζουν τη διάθεσή μας και μειώνουν το αίσθημα του πόνου . Ειναι οι γνωστές ενδορφίνες, που προκαλούν το αίσθημα της ευφορίας , χαλαρότητας και καλής διάθεσης.

 

Είναι οι ορμόνες της αντιγήρανσης και του αντί-στρες, που αν τις διατηρήσουμε σε υψηλα επίπεδα θα δώσουμε και ποιότητα στην ζωή μας. Είναι στην ουσία ένας φυσικός τρόπος να διατηρούμε την ψυχική και σωματική μας υγεία σε άριστη κατάσταση.

Οι ορμόνες της άσκησης

1. Αυξητική ορμόνη. Βοηθά στην ανανέωση και την αύξηση της οστικής μάζας, των μυών, τενόντων, συνδέσμων και αρθρώσεων. Επιδρά στην καύση του σωματικού λίπους κατά την διάρκεια της άσκησης. Βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου και της επιδερμίδας. Μειώνεται όμως με την πάροδο της ηλικίας. Αυξάνεται όμως ύστερα από 30 λεπτά αεροβικής και άσκησης με βάρη.

2. Ενδορφίνες. Ουσίες που παράγονται στον εγκέφαλο και καταπολεμούν τον πόνο. Μειώνουν την ένταση, το άγχος και την όρεξη. Αυξάνονται μέχρι και 500% μετά από 30 λεπτά αεροβικής γυμναστικής.

3. Τεστοστερόνη. Ανδρική ορμόνη που παίζει σημαντικό ρόλο στην διατήρηση του μυϊκού τόνου και της δύναμης. Αυξάνει τον μεταβολισμό και την αυτοπεποίθηση και μειώνει το σωματικό λίπος. Αυξάνει στο αίμα ύστερα από 20 λεπτά αεροβικής άσκησης με βάρη και παραμένει σε υψηλά επίπεδα μέχρι και 3 ώρες μετά την γυμναστική.

4. Οιστρογόνα. Γυναικεία ορμόνη που βελτιώνει την ψυχική διάθεση. Αυξάνει την διάσπαση του σωματικού λίπους κατά την διάρκεια της άσκησης, το μεταβολισμό και την λίμπιντο. Τα επίπεδα της μειώνονται κατά την εμμηνόπαυση. Αυξάνεται μετά την άσκηση και παραμένει σε υψηλά επίπεδα μέχρι και 4 ώρες μετά.

5. Αδρεναλίνη. Αλλιώς ονομάζεται και επινεφρίνη διότι παράγεται στα επινεφρίδια. Αυξάνει την απόδοση της καρδιακής λειτουργίας , βοηθά στην διάσπαση του σωματικού λίπους, που χρησιμοποιείται για τις καύσεις του οργανισμού. Αυξάνεται με την διάρκεια και την ένταση της άσκησης και εκκρίνεται στα σπορ που περιέχουν το αίσθημα του κίνδυνου

6. Ινσουλίνη .Ορμόνη που εκκρίνεται από το πάγκρεας και ελέγχει τα επίπεδα γλυκόζης. Με την αύξηση της ηλικίας τα κύτταρα δημιουργούν αντίσταση στην ινσουλίνη, κάτι που αυξάνει την συγκέντρωση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς. Τα επίπεδα της ορμόνης αυτής μειώνονται μετά από 10 λεπτά αεροβικής άσκησης

7. Γλυκογόνο. Παράγεται στο πάγκρεας και αυξάνει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα βοηθώντας έτσι την διάσπαση του σωματικού λίπους. Απελευθερώνεται στο αίμα μετά από 30 λεπτά σωματικής άσκησης.

8. Θυροξίνη. Ορμόνη που παράγεται στον θυρεοειδή αδένα. Αυξάνει τον μεταβολισμό, χαρίζει ενεργητικότητα και βοηθά στον έλεγχο του σωματικού βάρους. Αυξάνει και τον ρυθμό ανανέωσης της επιδερμίδας. Κατά την διάρκεια της άσκησης αυξάνονται τα επίπεδα της στο αίμα και παραμένουν υψηλή για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο τύπος άσκησης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είναι κυρίως το βάδισμα, το χαλαρό τρέξιμο, το ποδήλατο και το κολύμπι, αλλά και η άσκηση με βάρη.H σωματική άσκηση βελτιώνει και σταθεροποιεί τα επίπεδα των ορμονών, τα οποία μειώνονται με την πάροδο της ηλικίας.

Ασκηθείτε λοιπόν... για να ανατρέψετε τις συνέπειες του χρόνου και ταυτόχρονα να αποκτήσετε όμορφο και γερό σώμα!!!!

Tζιλίνη Λιάνα 
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής 
Personal Trainer-fitness instructor
e-mail     Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 
πηγή άρθρου και φωτογραφίας: www.athlisis.gr
Φανή Ρούσσου
Διατροφολόγος: Φανή Ρούσσου
Γεννήθηκα στην Πρωτεύουσα το 1985 αλλά ποτέ δεν ένιωσα Αθηναία, μιας και η νησιωτική (Πάρος – Νάξος) καταγωγή μου με κέρδισε από μικρή. Έζησα τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια στα Άνω Λιόσια όπου μένω μέχρι σήμερα. Οι πανελλήνιες εξετάσεις με έστειλαν το 2004 στη Σητεία της Κρήτης, για να αποφοιτήσω ως Διαιτολόγος . Έκτοτε εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος κάνοντας εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία και παρακολουθώντας από κοντά τις διατροφικές εξελίξεις.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Φανή Ρούσσου καλέστε στο 6979448632 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It