Αλήθειες και Μύθοι για τη Νευρική Ανορεξία

Neurikh_anore3ia_large(1)

Ο κόσμος νομίζει ότι η ανορεξία είναι……

 

1. Να μην θέλεις να φας για να μην παχύνεις.

2. Να βλέπεις τον πολύ αδύνατο εαυτό σου στον καθρέφτη και να λες ότι είναι χοντρός.

3. Να αποφεύγεις να τρως «παχυντικά» φαγητά.

4. Να μην τρως παρά ελάχιστα και να κάνεις υπεργυμναστική σκόπιμα για να χάσεις βάρος.

5. Να θέλεις να αδυνατίσεις.

6. Να είσαι σαν σκελετός, έτοιμος να πέσεις κάτω και να χρειάζεσαι «ορό».

Αυτά είναι μύθοι. Να η αλήθεια: Ανορεξία είναι…

1. Να μην θέλεις να φας για να μην χάσεις τον έλεγχο.

2. Να συγκρίνεις τον εαυτό σου με τους άλλους και να τον βλέπεις ανεπαρκή ή να τον βλέπεις διαφορετικό στον καθρέφτη από λεπτό σε λεπτό ανάλογα με το συναίσθημά σου.

3. Να αποφεύγεις να εκδηλώνεις τα συναισθήματά σου και να βγάζεις αυτή την αποφυγή και στην τροφή και κυρίως στα «απαγορευμένα» φαγητά.

4. Να χάνεις βάρος γιατί νιώθεις μια αίσθηση «παντοδυναμίας» καταφέρνοντας να ελέγξεις (στην προκειμένη περίπτωση το βάρος σου).

5. Να θέλεις να πάρεις βάρος και μια φωνή στο κεφάλι σου να μην σε αφήνει, κόβοντάς σου τροφή και βάζοντάς σε σε διαρκή κίνηση-εγρήγορση (κοινώς σε έχει στην τσίτα).

6. Να μην είσαι τόσο τρομακτικά αδύνατος ώστε να «χρειάζεσαι ορό» ή να ξέρεις να το κρύβεις οπότε και να επαναπαύεσαι ότι είσαι καλά και δεν έχεις ανορεξία. Να είσαι λειτουργικός, υπερδραστήριος και με πολύ καλές επιδόσεις και οι άλλοι να σε επιβραβεύουν και να νομίζεις ότι είσαι υγιέστατος και ότι δεν χρειάζεσαι παραπάνω τροφή.

7. Να έχεις μια φωνή στο κεφάλι σου που σου υποδεικνύει τι να κάνεις και πώς, δεν σε αφήνει να χαλαρώσεις λεπτό και όποτε χαλαρώνεις σου κάνει «αντίποινα» ή να σε βάζει σε διαδικασία να δικαιολογήσεις γιατί χαλάρωσες.

8. Να έχεις έναν «δεύτερο εαυτό» που δεν σε αφήνει να διασκεδάσεις, κυρίως όταν στη διασκέδαση εμπεριέχεται φαγητό, και να χαρείς με τους ανθρώπους που αγαπάς και σε αγαπάνε.

9. Να έχεις μια ζυγαριά μέσα σου που τα ζυγίζει όλα, από το πώς θα μιλήσεις, μέχρι το τι θα φας ανάλογα με την ημέρα που είχες.

10. Να χτίζεις έναν τοίχο γύρω σου και να μην αφήνεις να τον γκρεμίσουν ή να τον πηδήξουν αυτοί που σε αγαπάνε.

11. Να διώχνεις τις χαρές και τις απολαύσεις της ζωής.

12. Να χάνεις την ομορφιά του σώματος και της ψυχής σου.

13. Να μην έχεις περίοδο, να έχεις οστεοπενία/οστεοπόρωση ή άλλα προβλήματα υγείας σε μικρή ηλικία και να ταρακουνιέσαι σε βάθμο να το αλλάξεις άμεσα.

14. Να έχεις μέσα σου ένα θηρίο που σε κατασπαράζει και σε αφήνει μισό (ή και λιγότερο). Αυτά είναι μόνο ένα δείγμα του τι είναι ανορεξία και απέχουν πολύ από αυτό που νομίζει ο κόσμος, κυρίως επειδή έχει άγνοια. Πηγή άρθρου: http://www.hcfed.gr/?p=4953, τελευταία επίσκεψη 1/2/2016, 22.17 Πηγή φωτογραφίας: www.flowmagazine.gr, τελευταία επίσκεψη 1/2/2016, 22.17

Χριστίνα Μαλανδράκη
Διατροφολόγος: Χριστίνα Μαλανδράκη
Γεννήθηκα το Μάιο του 1986. Μεγάλωσα και κατοικώ στο Παλαιό Φάληρο μέχρι και σήμερα. Με καταγωγή από την Κρήτη δεν θα μπορούσα να μην αγαπήσω τη Σητεία όπου και σπούδασα στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας. Πραγματοποιώ μετεκπαίδευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία, παρακολουθώντας παράλληλα τις εξελίξεις γύρω από τον τομέα διατροφής. Σήμερα εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Χριστίνα Μαλανδράκη καλέστε στο 6944204326 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It