εξυπνη ασκηση

Άλλο προπόνηση και άλλο έξυπνη προπόνηση!

Πάρα πολλοί άνθρωποι ασκούνται σε γυμναστήρια, studios γυμναστικής ή στο σπίτι τους. Όλοι έχουν απορίες, προβληματισμούς και χρειάζονται γνώσεις και καθοδήγηση για να πετύχουν καλύτερα κι ασφαλέστερα αποτελέσματα.

Άλλοι παίρνουν πρόγραμμα από κάποιον φίλο ή γνωστό τους, αρκετοί κάνουν «αυτοσχέδια προγράμματα» από το μυαλό τους, άλλοι προγράμματα που έχουν διαβάσει σε κάποιο περιοδικό, αρκετοί αντιγράφουν τον τρόπο εξάσκησης συναθλητών τους καθώς ελάχιστοι προπονούνται κάτω από τις οδηγίες ενός προσωπικού γυμναστή. Η έξυπνη προπόνηση έχει να κάνει περισσότερο με το σωστό τρόπο προπόνησης, την ορθή χρησιμοποίηση σωστών τεχνικών και μεθόδων και κυρίως με τη χρησιμοποίηση της επιστημονικής γνώσης για την αποφυγή συνηθισμένων λαθών που λίγο ως πολύ όλοι κάνουμε παρασυρόμενοι από την άγνοια, το πάθος για τη γυμναστική και τον πόθο για γρηγορότερα αποτελέσματα. Για να κτιστεί ένα καλό σώμα και μία σιδερένια υγεία χρειάζεται πολύ δουλειά. Χρειάζεται να μπουν βάσεις και να δημιουργηθεί πλατιά υποδομή.

Ο,τι κερδίζεται γρήγορα, χάνεται και γρήγορα. Αν εξαιρέσετε τις περιπτώσεις των ατόμων που δεν ξέρουν, δεν θέλουν ή δεν τους βολεύει η αλήθεια, τότε όλοι εμείς οι υπόλοιποι πρέπει να ψάξουμε για να βρούμε το τι ακριβώς μας ταιριάζει για να ανακαλύψουμε τις αλήθειες μέσα στα ψέματα. Ποιες είναι μερικές από αυτές οι αλήθειες;

1) Τα αποτελέσματα εξαρτώνται κατά βάση από την γενετική σας υποδομή. Αν έχετε καλή γενετική υποδομή προπονείστε και τρέφεστε σωστά, θα έχετε γρηγορότερα αποτελέσματα από τους άλλους. Αν η γενετική σας υποδομή είναι φτωχή μπορείτε να τη βελτιώσετε αλλά αυτό θα απαιτήσει ακόμα περισσότερο χρόνο, μεγαλύτερη συνέπεια και περισσότερη προσπάθεια.

2) Προπονηθείτε λιγότερο κι όχι περισσότερο! Επένδυση στην άσκηση είναι η προσπάθεια που καταβάλλουμε κι όχι ο χρόνος. Δυστυχώς τα περισσότερα προγράμματα είναι βαρυφορτωμένα, απαιτούν πολύ χρόνο και τελικά ζητούν πολλά και προσφέρουν λίγα. Θα πρέπει να ασκείστε σχεδόν καθημερινά αλλά η προπόνησή σας να μην ξεπερνά την μία ώρα. Αυτό που θα πρέπει να κάνετε είναι να προπονηθείτε με λίγο μεγαλύτερη ένταση, να μειώσετε το χρόνο διαλειμμάτων και να προσπαθήσετε να κάνετε αναλογικά περισσότερα πράγματα σε λιγότερο χρόνο.

3) Για να αυξήσετε την ένταση της προπόνησης και να μειώσετε τη διάρκεια της, χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε πιο προχωρημένες μεθόδους άσκησης απ’ αυτές που χρησιμοποιείτε μέχρι τώρα : Κυκλικές προπονήσεις, διαχωρισμούς μυϊκών ομάδων, συνδυασμούς ασκήσεων και γενικά τεχνικές και μεθόδους που απαιτούν λιγότερα σετ, λιγότερο χρόνο αλλά και περισσότερη προσπάθεια.

4) Το βασικό ερώτημα είναι «ποσότητα ή ποιότητα» ή αλλιώς «πολλά ή πολύ»; Στην πραγματικότητα υπάρχει μία και μόνο απάντηση γενικής αποδοχής : Δουλέψτε με βάση την περιοδικότητα. Βάλτε διαφορετικούς στόχους σε κάθε χρονική περίοδο και προσεγγίστε τους με τα κατάλληλα εξειδικευμένα ερεθίσματα. Αν θέλετε μυϊκό όγκο και δύναμη, δώστε έμφαση στην προπόνηση έντασης. Αν θέλετε μυϊκή σύσφιξη και αύξηση της αντοχής προτιμήστε τις περισσότερες επαναλήψεις ρυθμίζοντας ανάλογα τα διαλείμματα ανάμεσα στις ασκήσεις. Αν αυτό που επιθυμείτε είναι η εκτόνωση και η διασκέδαση επιλέξτε αυτό που σας ευχαριστεί, αποφύγετε τους καταναγκασμούς και κάντε το με τον τρόπο που σας αρέσει.

5) Μαζί με την άσκηση χρειάζεται και η ανάπαυση. Ενεργοποιήστε το μυαλό σας, οπλιστείτε με περισσότερες γνώσεις, φερθείτε έξυπνα κι όλα θα πάνε καλύτερα!!!

πηγή: www.be-fit.gr 

Χριστίνα Μαλανδράκη
Διατροφολόγος: Χριστίνα Μαλανδράκη
Γεννήθηκα το Μάιο του 1986. Μεγάλωσα και κατοικώ στο Παλαιό Φάληρο μέχρι και σήμερα. Με καταγωγή από την Κρήτη δεν θα μπορούσα να μην αγαπήσω τη Σητεία όπου και σπούδασα στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας. Πραγματοποιώ μετεκπαίδευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία, παρακολουθώντας παράλληλα τις εξελίξεις γύρω από τον τομέα διατροφής. Σήμερα εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Χριστίνα Μαλανδράκη καλέστε στο 6944204326 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It