7 απλοί τρόποι να σταματήσεις την κατανάλωση «ανθυγιεινών τροφίμων»

Ξέρεις πολύ καλά ότι όλα αυτά που θα ήθελες να φας αυτή τη στιγμή, είναι ο χειρότερος εχθρός της «ισορροπημένης διατροφής» που παντού ακούς!!! Δε μπορείς όμως… τα σκέφτεσαι, τα ονειρεύεσαι, δεν σε αφήνουν να συγκεντρωθείς…

Γιατί να έχεις αυτή την έντονη ή θα μπορούσα να πω την ανεξέλεγκτη επιθυμία για ΑΥΤΑ τα τρόφιμα; Οι ξακουστές λιγούρες είναι ένας από τους κυριότερους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι αδυνατούν να χάσουν βάρος ή να διατηρήσουν το φυσιολογικό τους βάρος! Τα είδη των τροφίμων που οι περισσότεροι «ποθούν» (διακαώς θα έλεγα) είναι τα επεξεργασμένα τρόφιμα τα οποία είναι πλούσια σε ζάχαρη και λιπαρά!!  Η ζάχαρη και τα trans λιπαρά επιδρούν αρνητικά σε ορμόνες που ρυθμίζουν την πείνα και τον κορεσμό! Εννοείται δεν θα μπω στη διαδικασία να αναφέρω την πληθώρα ασθενειών που προκαλούν στον οργανισμό. Προσοχή: η ζάχαρη είναι εθιστική!! Μείνε μακριά της!! 7 απλοί τρόποι να σταματήσεις ή να περιορίσεις την κατανάλωση, των λεγόμενων, «ανθυγιεινών τροφίμων»!!!

  1. Νερό- νεράκι! Πιες, ξαναπιές, και πάλι από την αρχή! Η δίψα πολλές φορές συγχέεται με την πείνα! Δεν πεινάς- διψάς!! Η συχνή κατανάλωση νερού μπορεί να μειώσει την επιθυμία για κατανάλωση τροφής.
  2. Μείνε μακριά από τον «κρυφό πόθο». Αν είναι μπροστά σου προσπάθησε να απομακρυνθείς. Πήγαινε μια βόλτα, κάνε ένα ντουζ, φάε μια τσίχλα, πλύνε τα δόντια σου… ή απλά πέταξε το!!!! Σε αυτή την περίπτωση δεν ταιριάζει το: «τι εδώ άλλοι δεν έχουν να φάνε και εγώ θα το πετάξω;;»
  3. Οργάνωσε τα γεύματα σου! Ο προγραμματισμός των γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας εξαλείφει τον αυθορμητισμό (αααα να φάω αυτό) και την αβεβαιότητα (πω πω τι να φάω; Και που θα το βρω; Και πώς να το φτιάξω;). Διαφορετικά καταπέφτεις στις εύκολες και γνώριμες λύσεις-γεύσεις. Μη ξεχνάς τα φρούτα και τα λαχανικά!!
  4. Απόφυγε να μένεις ώρες νηστικός! Γυρνάς στο σπίτι και μετά από πόσες ώρες ασιτίας το μόνο που καταφέρνεις να ξεστομίσεις είναι: «Είμαι ξελιγωμένος από την πείνα!!» Και πώς να μην είσαι δηλαδή; Κάθε φυσιολογικός άνθρωπος θα ήταν! Το τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση; Τρως τα ΠΑΝΤΑ!! Λογικό! Το σοκ που δημιουργείς στον οργανισμό σου όμως, ούτε που μπορείς να το διανοηθείς!
  5. Κάνε τα «ανθυγιεινά»- υγιεινά!!! Φτιάξε τις δικές σου πίτσες με αγνά υλικά, τα δικά σου πατατάκια με εναλλακτικούς τρόπους, τα δικά σου γλυκά με μέλι αντί για ζάχαρη. Γενικά πειραματίσου! Υπάρχουν άπειρες εναλλακτικές συνταγές!!
  6. Απλά χαλάρωσε!! Το άγχος οδηγεί σε λάθος διατροφικές συμπεριφορές, ιδιαίτερα στις γυναίκες. Συνήθως ενεργείς με τέτοιο τρόπο που δεν σε αντιπροσωπεύει.
  7. Κοιμήσου! Μορφέα έλα! Η στέρηση ύπνου διαταράσσει τις ορμόνες και μπορεί να οδηγήσει σε κακή ρύθμιση της πείνας και του κορεσμού.
  8. Άνοιξε τα αυτιά σου! Άκου το σώμα σου, τις ανάγκες του και πράξε αναλόγως. Κάνε πράγματα που σε ευχαριστούν και προσπάθησε να μην συνδέεις την ψυχολογία σου με το φαγητό!

Αν νιώθεις επιρρεπής σε όλα αυτά απευθύνσου σε κάποιο ειδικό. Με επιμονή και υπομονή μπορείς να το αντιμετωπίσεις!

Φανή Ρούσσου
Διατροφολόγος: Φανή Ρούσσου
Γεννήθηκα στην Πρωτεύουσα το 1985 αλλά ποτέ δεν ένιωσα Αθηναία, μιας και η νησιωτική (Πάρος – Νάξος) καταγωγή μου με κέρδισε από μικρή. Έζησα τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια στα Άνω Λιόσια όπου μένω μέχρι σήμερα. Οι πανελλήνιες εξετάσεις με έστειλαν το 2004 στη Σητεία της Κρήτης, για να αποφοιτήσω ως Διαιτολόγος . Έκτοτε εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος κάνοντας εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία και παρακολουθώντας από κοντά τις διατροφικές εξελίξεις.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Φανή Ρούσσου καλέστε στο 6979448632 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It