5 «σωστά» τρόφιμα που τρώμε με «λάθος» τρόπο

5 «σωστά» τρόφιμα που τρώμε με «λάθος» τρόπο

Τις περισσότερες φορές που επιλέγουμε υγιεινά τρόφιμα, έχουμε τις καλύτερες προθέσεις για μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Πολλά από αυτά όμως τελικά τα καταναλώνουμε με λάθος τρόπο. Το αποτέλεσμα; Δεν καταφέρνουμε να αποκομίσουμε όλα τα οφέλη τους. Πιθανόν να χάνουμε μέρος των βιταμινών ή ακόμα και να επιβαρυνόμαστε επιπλέον θερμίδες. Ας δούμε 5 παραδείγματα  «σωστών» τροφίμων που τα τρώμε με «λάθος» τρόπο.

 

  1. Πατάτες

Καλή πηγή φυτικών ινών, βιταμίνης C, βιταμινών του συμπλέγματος B, και καλίου. Όταν οι πατάτες βράζουν ή ψήνονται διατηρούν σχεδόν αναλλοίωτα τα θρεπτικά τους συστατικά. Επίσης αποτελούν μία καλή πηγή υδατανθράκων με μηδενική σχεδόν περιεκτικότητα σε λίπος. Αντίθετα όταν οι πατάτες τηγανίζονται, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών χάνουν μεγάλων μέρος των βιταμινών τους. Επίσης απορροφούν μεγάλη ποσότητα λίπους που αυξάνει πολύ το θερμιδικό περιεχόμενο.

  1. Φυστικοβούτυρο

Καλή πηγή φυτικής πρωτεΐνης και καλών λιπαρών. Αποτελεί ένα εξαιρετικό σνακ, αρκεί να προέρχεται από απλή  πολτοποίηση φιστικιών, χωρίς πρόσθετα, ζάχαρη, αλάτι ή trans λιπαρά. Επιλέγοντας ένα φυστικοβούτυρο του εμπορίου, το πιθανότερο είναι ότι θα επιβαρυνθείτε αρκετές επιπλέον θερμίδες και λιπαρά.

  1. Αποξηραμένα φρούτα

Πολύ καλή επιλογή για δεκατιανό ή απογευματινό, εναλλακτικά του φρούτου. Ικανοποιεί την λαχτάρα για γλυκό με πολύ λιγότερες θερμίδες. Βεβαιωθείτε ότι τα φρούτα που επιλέγετε δεν έχουν προσθήκη ζάχαρης. Αν δεν είστε σίγουροι ελέγξτε την διατροφική ετικέτα στη συσκευασία, ή ακόμα καλύτερα φτιάξτε τα δικά σας!

  1. Μήλο

Ένα μήλο αποτελεί το ιδανικό σνακ. Είναι γλυκό, χορταστικό, γεμάτο βιταμίνες και φυτικές ίνες. Αγνοούμε όμως ότι οι περισσότερες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία  βρίσκονται στο φλοιό του μήλου. Έτσι αν το καθαρίσουμε χάνουμε σημαντικό μέρος των πολύτιμων αυτών θρεπτικών συστατικών. Σιγουρευτείτε ότι τα μήλα που αγοράζετε είναι βιολογικά και απολαύστε τα ολόκληρα με τη φλούδα τους!

  1. Ζυμαρικά

Κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί σε μια υπέροχη μακαρονάδα. Είναι αγαπημένη οικογενειακή συνήθεια τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα. Προτιμήστε τα μακαρόνια σας ολικής άλεσης και al dente.  Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε τον υψηλό γλυκαιμικό δείκτη στο πιάτο σας. Έτσι θα επιτύχετε ταχύτερο κορεσμό και θα αποτρέψετε τις απότομες αυξομειώσεις του σακχάρου στο αίμα. 

Χριστίνα Μαλανδράκη
Διατροφολόγος: Χριστίνα Μαλανδράκη
Γεννήθηκα το Μάιο του 1986. Μεγάλωσα και κατοικώ στο Παλαιό Φάληρο μέχρι και σήμερα. Με καταγωγή από την Κρήτη δεν θα μπορούσα να μην αγαπήσω τη Σητεία όπου και σπούδασα στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας. Πραγματοποιώ μετεκπαίδευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία, παρακολουθώντας παράλληλα τις εξελίξεις γύρω από τον τομέα διατροφής. Σήμερα εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Χριστίνα Μαλανδράκη καλέστε στο 6944204326 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It