Φρούτα : απαραίτητα για τον οργανισμό

fruit-saladTα φρούτα αυτή τη περίοδο έχουν την τιμητική τους αφού βρίσκουμε μεγάλη ποικιλία από αυτά ,δεν θα πρέπει να λείπουν από τις καθημερινές μας διατροφικές συνήθειες διότι  εφοδιάζουν τον οργανισμό με πληθώρα θρεπτικών συστατικών.

Περιέχουν υδατάνθρακες , φυτικές ίνες (συμβάλουν  στην καλή λειτουργιά του εντέρου), αντιοξειδωτικές ουσίες (προστατεύουν τα κύτταρα) και πρωτεΐνες (σε μικρές ποσότητες). Επίσης έχουν μικρή περιεκτικότητα  σε  λιπαρά και για αυτό το λόγο είναι μια έξυπνη επιλογή για σνακ. Είναι εύπεπτα και περιέχουν σε μεγάλο ποσοστό ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, κάλιο ενώ είναι φτωχά σε νάτριο.

Συγκεκριμένα, τα σύκα, οι φράουλες και τα πορτοκάλια είναι πλούσια σε ασβέστιο ενώ τα ροδάκινα, τα βερίκοκα και τα σταφύλια είναι πλούσια σε σίδηρο. Όλα τα κίτρινα φρούτα (βερίκοκα, πεπόνι) είναι πηγή βιταμίνης Α ενώ τα αχλάδια, τα μήλα και τα σταφύλια είναι πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β. Βιταμίνη C περιέχουν τα μήλα, οι φράουλες, τα καρπούζια και τα πεπόνια ενώ τα ροδάκινα, οι μπανάνες, τα μήλα και τα πορτοκάλια περιέχουν βιταμίνη Κ.

Τα φρούτα μπορούν να μας ''χρωματίσουν'' την μέρα !!! Οσο μεγαλύτερη ποικιλία έχουμε στα φρούτα τόσο πιο πολυ εφοδιάζουμε τον οργανισμό μας με τιςαπαραίτητες βιταμίνες .

Συνίσταται η κατανάλωση τουλάχιστον  2 με 5 φρούτων την ημέρα ανάλογα με τις διατροφικές ανάγκες του ατόμου.

 πηγές :
 Newby PK. Are dietary intake and eating behaviors related to childhood obesity? A comprehensive review of the evidence. J Law med Ethics. 2007;35(1):35-60
 
Fruit and vegetable consumption in Europe...Europeans get enough?.Eufic review 01/2012
 

   

 

Αγγελική Παπά
Διατροφολόγος: Αγγελική Παπά
Γεννήθηκα Σεπτέμβριο του 1986 στο Μαρούσι. Μεγάλωσα στον Ταύρο όπου και κατοικώ ως σήμερα. Το 2005 βρέθηκα στη Σητεία Κρήτης για να σπουδάσω αυτό που αγαπώ. Τα τελευταία χρόνια εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με ενεργή συμμετοχή σε συνέδρια και εθελοντικές δράσεις με θέμα τη διατροφή.



Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Αγγελική Παπά καλέστε στο 6947856688 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It