Τα 12 πιο "βρώμικα" φρούτα και λαχανικά

Τα 12 πιο "βρώμικα" φρούτα και λαχανικά για το 2017

Πολλές φορές αναρωτιόμαστε αν τα τρόφιμα που καταναλώνουμε είναι κατάλληλα για βρώση. Αν πλένουμε με σωστό τρόπο τα φρούτα και τα λαχανικά, αν πρέπει να τρώμε τη φλούδα ή όχι. Την απάντηση για τα πιο «καθαρά» και «βρώμικα» τρόφιμα την δίνει η λίστα του Environmental Working Group για το 2017, τονίζοντας ποια φρούτα και λαχανικά περιέχουν τα περισσότερα φυτοφάρμακα.

Από έρευνες που γίνονται σε χιλιάδες προϊόντα ετησίως στην Αμερική, προκύπτει ότι τα τρία τέταρτα των φρούτων και των λαχανικών που καταλήγουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ και των λαϊκών αγορών έχουν υπολείμματα φυτοφαρμάκων. Η λίστα με τα πιο «βρώμικα» (υψηλή συγκέντρωση φυτοφαρμάκων) τρόφιμα είναι η εξής:

  1. Φράουλα
  2. Σπανάκι
  3. Νεκταρίνια
  4. Μήλα
  5. Ροδάκινα
  6. Αχλάδια
  7. Κεράσια
  8. Σταφύλια
  9. Σέλερι
  10. Ντομάτες
  11. Πιπεριές πολύχρωμες
  12. Πατάτες

Η λίστα με τα πιο «καθαρά» (χαμηλή συγκέντρωση φυτοφαρμάκων) τρόφιμα είναι η εξής:

  1. Καλαμπόκι*
  2. Αβοκάντο
  3. Ανανάς
  4. Λάχανο
  5. Κρεμμύδι
  6. Μοσχομπίζελο
  7. Παπάγια
  8. Σπαράγκια
  9. Μάνγκο
  10. Μελιτζάνα
  11. Πεπόνι
  12. Ακτινίδιο
  13. Πεπόνι Κανταλούπε
  14. Κουνουπίδι

*Προσοχή γιατί ένα ποσοστό σπόρων καλαμποκιού είναι γενετικά μεταλλαγμένο. Επιλέξτε βιολογικό προϊόν. Για τη αποφυγή φυτοφαρμάκων επιλέγουμε βιολογικά τρόφιμα και καλό πλύσιμο!! www.ewg.org

Φανή Ρούσσου
Διατροφολόγος: Φανή Ρούσσου
Γεννήθηκα στην Πρωτεύουσα το 1985 αλλά ποτέ δεν ένιωσα Αθηναία, μιας και η νησιωτική (Πάρος – Νάξος) καταγωγή μου με κέρδισε από μικρή. Έζησα τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια στα Άνω Λιόσια όπου μένω μέχρι σήμερα. Οι πανελλήνιες εξετάσεις με έστειλαν το 2004 στη Σητεία της Κρήτης, για να αποφοιτήσω ως Διαιτολόγος . Έκτοτε εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος κάνοντας εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία και παρακολουθώντας από κοντά τις διατροφικές εξελίξεις.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Φανή Ρούσσου καλέστε στο 6979448632 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It