Πασχαλινά Αυγά 100% Φυσικά!

Πασχαλινά Αυγά 100% Φυσικά!

Ένα πασχαλινό έθιμο με ρίζες που κρατούν βαθιά στην Βυζαντινή εποχή διατηρείται αναλλοίωτο στο χρόνο. Κάθε χρόνο, τη Μ. Πέμπτη, οι νοικοκυρές βάφουν αυγά κόκκινα, συμβολίζοντας το αίμα από τη σταύρωση του Χριστού. Σε κάθε τόπο ακούγεται και μια διαφορετική ιστορία για το έθιμο αυτό.

Μερικές από αυτές λένε πως κατά τη σταύρωση η Παναγία ακούμπησε ένα καλάθι με αυγά στα πόδια του Ιησού και τα αυγά βάφτηκαν κόκκινα από το αίμα του, ενώ άλλη λέει πως κόκκινα δάκρυα κύλησαν στα μάτια της και έβαψαν τα αυγά που κρατούσε στο καλάθι. Το τσούγκρισμα των αυγών, εκτός από το γνωστό σε όλους μας παιχνίδι, συμβολίζει το άνοιγμα- σπάσιμο του τάφου, την Ανάσταση! Βάψτε λοιπόν τα αυγά σας ακολουθώντας τη παράδοση, διατηρώντας ένα κλίμα κατάνυξης, διαδίδοντας και εσείς με τη σειρά σας το έθιμο στις επόμενες γενιές. Προτείνουμε λοιπόν μερικές φυσικές μεθόδους βαφής με υλικά από τη φύση, χωρίς χημικά χρώματα του εμπορίου. Για φυσικό χρώμα ψιλόκοψε κόκκινο ή μωβ λάχανο και μέτρα όσα φλιτζάνια νερό θα βράσεις, τόσα φλιτζάνια λάχανο θα χρησιμοποιήσεις. Βράσε το για αρκετή ώρα και μόλις κρυώσει καλά βούτηξε με προσοχή, τα ήδη βρασμένα, αυγά σου. Άφησε τα όσο χρειαστεί μέχρι το χρώμα να έχει την ένταση που σου αρέσει. Αν τα αυγά είναι λευκά θα χρωματιστούν μπλε αν είναι μπεζ θα χρωματιστούν πράσινα.

Αν βράσεις πάπρικα ή κρόκο Κοζάνης σε νερό, όπως παραπάνω, θα χρωματιστούν πορτοκαλί, ενώ οι φλούδες του κρεμμυδιού αν βραστούν με ξύδι θα δώσουν χρώμα ανάλογο της φλούδας τους. Βράσε σπανάκι, σε μεγαλύτερη όμως ποσότητα, περίπου 1 Kg για να χρωματίσεις πράσινα αυγά, ενώ τα πατζάρια και τα ροδοπέταλα θα κάνουν τα αυγά σου ροζ. Δεν θα μπορούσαμε να ξεχάσουμε τη μέθοδο με το μαϊντανό, τα φύλλα κρεμμυδιού και το καλσόν. Η μέθοδος που έβαφαν οι γιαγιάδες παραμένει αναλλοίωτη στο χρόνο χαρίζοντας μια Vintage πλέον, πινελιά στα πασχαλινά αυγά. Μερικά Tips που θα κάνουν τη ζωή σας ευκολότερη είναι τα αυγά να είναι καθαρισμένα καλά, καλοβρασμένα και διατηρημένα σε θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Να προτιμάτε λευκά αυγά για να μην είναι άτονο το τελικό αποτέλεσμα, ενώ αν τα αφήσετε βουτηγμένα στο χρωματιστό νερό, μες το ψυγείο για ώρες, το αποτέλεσμα θα είναι ακόμα καλύτερο. Για πιο σταθερό χρώμα προσθέστε 2 κ.σ ξύδι/ φλιτζ νερό. Τέλος μη ξεχάσετε να τα γυαλίσετε με ελαιόλαδο και βαμβάκι ή πανάκι βαμβακερό. Διατροφική Αξία αβγού: 1 μέτριο αυγό, περίπου 60γρ, περιέχει 7 γρ καθαρή πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, αποδίδει 60 Κcal και περιλαμβάνει 7 γρ λίπους, εκ του οποίου τα 2/3 είναι ακόρεστο. Περιέχει 180 mg χοληστερόλης και υδατοδιαλυτές βιταμίνες Α, D, E ενώ αποτελεί πηγή σιδήρου και ασβεστίου.

Καλή Ανάσταση!  

Πηγή: www.eufic.org

www.bostanistas.gr

www.greekfoodblogs.com

Δήμητρα Δρίτσα
Διατροφολόγος: Δήμητρα Δρίτσα
Γεννήθηκα το Μάρτιο του 1987 στην Αθήνα όπου και μεγάλωσα. Λίγο μετά το τέλος του λυκείου βρέθηκα να σπουδάζω στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι Σητείας Κρήτης και το ταξίδι στη Διατροφή ξεκινά… Έκτοτε εργάζομαι ως Διαιτολόγος – Διατροφολόγος ενώ παράλληλα δεν χάνω ευκαιρία να παρακολουθώ συνέδρια και ημερίδες διατροφής.



Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Δήμητρα Δρίτσα καλέστε στο 6988712998 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It