Παγκόσμια Ημέρα Κατά Του Καπνίσματος: Μην γυρνας την πλάτη!

kapnisma kai diatrofhΠαγκόσμια ημέρα κατά του καπνίσματος η σημερινή και γι’ αυτό δράττομαι της ευκαιρίας να αναφερθώ στο συγκεκριμένο θέμα μιας που δυστυχώς αφορά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού της χώρας μας!

Χρόνιο πρόβλημα, εθιστική συνήθεια, ή αναγκαίο κακό; Όπως και να θέλουμε να το χαρακτηρίσουμε αποτελεί ίσως την πιο επιβλαβή και καταστροφική συνήθεια στις προηγμένες κοινωνίες. Η διατροφή έχει αποδείξει ότι είναι το «κλειδί» για τα περισσότερα προβλήματα. Σωματικά, ψυχολογικά ή παθολογικά. Έτσι και στην περίπτωση του καπνίσματος μπορεί να αποτελέσει μία ασπίδα προστασίας, περιορίζοντας τις αρνητικές του συνέπειες.

ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΑ , ΜΗΠΩΣ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ; Βιταμίνη C: Η νικοτίνη του τσιγάρου καταστρέφει τη βιταμίνη C, Γι’αυτό το λόγο οι καπνιστές έχουν αυξημένες ανάγκες σε αυτήν. Η αναγκαία ποσότητα βιταμίνης C  είναι 60 mg ημερησίως και για τους καπνιστές φτάνει τα 100mg!  Φροντίστε λοιπόν να καταναλώνετε μεγαλύτερες ποσότητες από φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Συγκεκριμένα, εσπεριδοειδή, αλλά και ακτινίδιο, φράουλες, πράσινη πιπεριά και μαϊντανό. Βιταμίνη E: Είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες και προλαμβάνει  τη γήρανση.

Φροντίστε να τα καταναλώνετε καθημερινά. Συγκεκριμένα, το ελαιόλαδο, οι ελιές και οι ξηροί καρποί θα πρέπει να ενταχθούν σε καθημερινή βάση στη διατροφή σας. Φλαβονοειδή: Είναι και αυτά αντιοξειδωτικές ουσίες που συμβάλλουν στη μείωση κινδύνου για καρκίνο και καρδιαγγειακά νοσήματα. Τα βρίσκουμε στο κόκκινο κρασί, στο πράσινο και μαύρο τσάι  και σε κάποια φρούτα όπως μήλα, σταφύλια και πορτοκάλια. Σημαντικό είναι ότι ενισχύουν την απορρόφηση της βιταμίνης C και γι’αυτό είναι εξαιρετικά χρήσιμο να καταναλώνονται μαζί.

ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΤΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ! Το κάπνισμα προκαλεί μείωση των επιπέδων οιστρογόνων στις γυναίκες. Τα οιστρογόνα είναι η γυναικεία ορμόνη που προστατεύει τις γυναίκες από την οστεοπόρωση. Εντάξτε λοιπόν στη διατροφή σας καθημερινά τις απαραίτητες μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων.  

Συγκεκριμένα, καταναλώστε γάλα, γιαούρτι, τυρί καθημερινά στο διαιτολόγιό σας! Κλείνοντας, δεν θέλω να αναφέρω τις χιλιοειπωμένες και γνωστές σε όλους βλαπτικές συνέπειες του καπνίσματος. Λίγο πολύ τις ξέρουμε όλοι. Αν το κάπνισμα είναι κάτι που δεν μπορούμε να αποφύγουμε ας προσπαθήσουμε τουλάχιστον μέσω της διατροφής να το αποδυναμώσουμε περιορίζοντας  τις βλαβερές συνέπειες του.   Χριστίνα Μαλανδράκη    

Χριστίνα Μαλανδράκη
Διατροφολόγος: Χριστίνα Μαλανδράκη
Γεννήθηκα το Μάιο του 1986. Μεγάλωσα και κατοικώ στο Παλαιό Φάληρο μέχρι και σήμερα. Με καταγωγή από την Κρήτη δεν θα μπορούσα να μην αγαπήσω τη Σητεία όπου και σπούδασα στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας. Πραγματοποιώ μετεκπαίδευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία, παρακολουθώντας παράλληλα τις εξελίξεις γύρω από τον τομέα διατροφής. Σήμερα εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Χριστίνα Μαλανδράκη καλέστε στο 6944204326 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It