Οκτώβριος: Μηνάς Πρόληψης Του Καρκίνου Του Μαστού

Καρκίνος Μαστου Διατροφή, Πρόληψη ΥγείαΟ μήνας Οκτώβριος έχει καθιερωθεί παγκοσμίως, ως ο μήνας ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού.  Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ακούσει για τον καρκίνο του μαστού, πολλοί ξεχνούν να λάβουν τα μέτρα για πρόληψη της νόσου σε πρώιμο στάδιο και να ενθαρρύνουν τους γύρω τους να κάνουν το ίδιο. Έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει μακρύς δρόμος που πρέπει να διανύσουμε!

 

Δυστυχώς, δεν υπάρχει σίγουρος τρόπος για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού. Ωστόσο, υπάρχουν πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε την πιθανότητα εμφάνισης της νόσου, απλά και καθημερινά πράγματα που βρίσκονται υπό τον έλεγχο μας. Οι καλύτερες συμβουλές για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού:

  1. Διατηρήστε ένα υγιές βάρος καθ’όλη την διάρκεια της ζωής σας: Έρευνες αποδεικνύουν ότι, γυναίκες που έβαλαν βάρος στην ενήλικη ζωή τους και κυρίως μετά την εμμηνόπαυση, έχουν υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης της νόσου. Η διατήρηση λοιπόν ενώς φυσιολογικού βάρους με έναν Δείκτη Μάζα Σώματος (BMI) κάτω από το 25Kg/m2 είναι πολύ σημαντική.
  2. Ακολουθήστε μια ισσοροπημένη και υγιεινή διατροφή: Η κατανάλωση τουλάχιστον πέντε μερίδων λαχανικών και τουλάχιστον δύο μερίδων φρούτων, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, προσφέρει στον οργανισμό τις απαραίτητες βιταμίνες και αντιοξειδωτικά που συμβάλλουν στην πρόληψη κατά του καρκίνου του μαστού. Σε αυτή την περίπτωση, η Μεσογειακή Διατροφή είναι η πιο κατάλληλη για να ενισχύσει τον οργανισμό, παρέχοντας του τις απαραίτητες ποσότητες φυτικών ινών, πρωτεϊνών, σύνθετων υδατανθράκων,ποιοτικών λιπαρών και αντιοξειδωτικά που θωρακίζουν τον οργανισμό μας!
  3. Μειώστε την κατανάλωση του αλκοόλ: Το αλκοόλ έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού.Οι γυναίκες θα πρέπει να περιορίσουν την κατανάλωση σε ένα ποτό την ημέρα, ανεξάρτητα από το είδος του αλκοόλ.
  4. Άσκηση: Μελέτες έχουν δείξει ότι η τακτική άσκηση μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού. Δεν είναι απαραίτητο να αφιερώνουμε πολλές ώρες στο γυμναστήριο για να επωφεληθούμε. Μια μέτρια άσκηση όπως γρήγορο περπάτημα, 30 λεπτά, 5 φορές την βδομάδα είναι αρκετή για πρόληψη.
  5. Αποφυγή καπνίσματος: Το μακροχρόνιο κάπνισμα φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού σε κάποιες γυναίκες.
  6. Για τις μανούλες!! Θηλάστε όσο γίνεται περισσότερο: Ο θηλασμός είναι ευεργετικός τόσο για το μωρό όσο και για την ίδια την μανούλα. Οι γυναίκες που θηλάζουν το μωρό τους για τουλάχιστον ένα έτος συνολικά, έχουν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού!
  7. Γνωρίστε τον μαστό σας: Η αυτοεξέταση είναι μια απλούστατη εξέταση ρουτίνας. Πρέπει να ξεκινά από την ηλικία των 20 ετών. Γίνεται από την ίδια τη γυναίκα, μία φορά κάθε μήνα, μετά το τέλος της περιόδου. Με τον τρόπο αυτό, η γυναίκα μαθαίνει πως είναι το στήθος της φυσιολογικά και καταλαβαίνει κάποια πιθανή αλλαγή που δεν υπήρχε στο παρελθόν. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει να επισκέπτεται άμεσα τον γιατρό. Επίσης, η ψηλάφηση γίνεται και από το γυναικολόγο μια φορά το χρόνο.

Είναι σημαντικό να τονιστεί, ότι παρά την απαιτητική καθημερινή ζωή που έχει η κάθε γυναίκα, πρέπει να αφιερώνει χρόνο στην υγεία της, να σέβεται τον εαυτό της γιατί η γυναίκα, η μητέρα, η σύζηγος, η σύντροφος είναι το λιθαράκι για μια σταθερή και δυνατή οικογένεια. Και όπως μας συμβουλεύει η Regina Brett, μια γυναίκα που διαγνώστικε με καρκίνο του μαστού: «Αν μια γυναίκα που έχει μόλις έρθει αντιμέτωπη με τον καρκίνο, είναι ικανή να νιώθει τόσο δυνατή και αισιόδοξη, τότε όλοι έχουμε τη δυνατότητα -αν όχι την υποχρέωση- να χαμογελάμε και να αγωνιζόμαστε καθημερινά. Ο σταυρός που ο καθένας κουβαλά είναι ο βαρύτερος, αλλά, αν έχεις με κάποιον να μοιραστείς το βάρος, αξίζει να είσαι ευτυχής.» Στελίνα Ηλία Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Πηγές:

  1. National Breast Cancer Foundation
  2. American Cancer Society
Δήμητρα Δρίτσα
Διατροφολόγος: Δήμητρα Δρίτσα
Γεννήθηκα το Μάρτιο του 1987 στην Αθήνα όπου και μεγάλωσα. Λίγο μετά το τέλος του λυκείου βρέθηκα να σπουδάζω στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι Σητείας Κρήτης και το ταξίδι στη Διατροφή ξεκινά… Έκτοτε εργάζομαι ως Διαιτολόγος – Διατροφολόγος ενώ παράλληλα δεν χάνω ευκαιρία να παρακολουθώ συνέδρια και ημερίδες διατροφής.



Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Δήμητρα Δρίτσα καλέστε στο 6988712998 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It