Εφηβεία: Μια μητέρα λέει….

εφηβεία και διατροφή Μια μητέρα λέει: «Η κόρη μου έχει μπει στην εφηβεία για τα καλά. Προχθές έκλεισε τα 13. Ενόψει καλοκαιριού ‘’προσέχει’’ τη διατροφή της προκειμένου να χάσει κάποια κιλά, για να είναι ωραία στην παραλία, όπως μου λέει. Καταναλώνει μικρές ποσότητες φαγητού 1-2 φορές τη μέρα και δυστυχώς δεν ακούει τίποτα.

Ήρθαμε εδώ για ακούσει και από εσάς τον σωστό τρόπο διατροφής της, για να τρέφεται σωστά βάσει της ηλικίας της αλλά και να χάσει αυτά τα λίγα κιλά που θέλει». Καθημερινά συναντάμε πολλές τέτοιες περιπτώσεις εφήβων που προσπαθούν με λάθος τρόπο να χάσουν κιλά. Οι έφηβοι- ες  έχουν πολύ μεγαλύτερες ανάγκες από έναν ενήλικα για την σωστή ανάπτυξη του σώματος του αλλά και για την εγκεφαλική- πνευματική τους απόδοση. Οι γονείς θα πρέπει να απευθύνονται σε ειδικούς επιστήμονες διατροφής και ψυχολογίας προκειμένου να αποφευχθούν σημαντικά προβλήματα στην υγεία αλλά και στο βάρος του παιδιού (νευρική ανορεξία, παιδική παχυσαρκία). Τα νεαρά κορίτσια ηλικίας 10-18, αντιμετωπίζουν πολλές αλλαγές στο σώμα τους. Υιοθετώντας έναν υγιεινό τρόπο ζωής και διατροφής  από μικρή ηλικία θα βοηθήσει στη σωστή μυοσκελετική αλλά και ορμονική ανάπτυξη. Μικρές συμβουλές για έναν υγιή, ενεργητικό και χαρούμενο έφηβο:

  1. Γερά οστά: Καθημερινή κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων για επαρκή πρόσληψη ασβεστίου. Ενίσχυση της φυσικής δραστηριότητας για πιο γερά οστά!
  2. Ουράνιο τόξο: Καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών επιλέγοντας διαφορετικά χρώματα από την παλέτα του ουράνιου τόξου.
  3. Σίδηρο: Κατανάλωση τροφίμων υψηλής περιεκτικότητας σε σίδηρο για επαρκή πρόσληψη σιδήρου (κόκκινο κρέας, αυγά, όσπρια).
  4. Αντίο ζάχαρη: Μείωση της προστιθέμενης λευκής ζάχαρης και αντικατάσταση της με μέλι και μικρές ποσότητες ακατέργαστης ζάχαρης.
  5. Άσκηση: Ποδήλατο, μπάλα, μήλα, σχοινάκι, βόλεϊ, μπάσκετ. Ότι και αν είναι, κάνει καλό στην υγεία και στη ρύθμιση του βάρους.
  6. Απ’ όλα: Κατανάλωση τροφών από όλες της ομάδες τροφίμων με μέτρο και σύνεση!!
  7. Ένα και μοναδικό: Κάθε παιδί είναι διαφορετικό. Αντιμετωπίστε το όπως του αξίζει!

  Δίνοντας την απαραίτητη προσοχή στις διατροφικές συνήθειες των εφήβων, θα κατεβάσουμε τα ποσοστά  των παχύσαρκων ενηλίκων. Η μητέρα συνεχίζει: «Κάθε άτομο χρειάζεται μια σωστή καθοδήγηση. Η κόρη μου στα 13 της έχει άλλη άποψη. Τουλάχιστον την έπεισα να έρθει να σας ακούσει. Είμαι σίγουρη πως τώρα θα καταφέρεται μαζί να παραμείνει υγιής, να μάθει να τρέφεται σωστά… και να χάσει και αυτά τα 3-4 κιλά που τόσο θέλει».   

Φανή Ρούσσου
Διατροφολόγος: Φανή Ρούσσου
Γεννήθηκα στην Πρωτεύουσα το 1985 αλλά ποτέ δεν ένιωσα Αθηναία, μιας και η νησιωτική (Πάρος – Νάξος) καταγωγή μου με κέρδισε από μικρή. Έζησα τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια στα Άνω Λιόσια όπου μένω μέχρι σήμερα. Οι πανελλήνιες εξετάσεις με έστειλαν το 2004 στη Σητεία της Κρήτης, για να αποφοιτήσω ως Διαιτολόγος . Έκτοτε εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος κάνοντας εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία και παρακολουθώντας από κοντά τις διατροφικές εξελίξεις.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Φανή Ρούσσου καλέστε στο 6979448632 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It