Δυσκοιλιότητα : Αντιμετωπίστε την !!!

Δυσκοιλιότητα : Αντιμετωπίστε την !!!

Δυσκοιλιότητα θεωρείται η μείωση της συχνότητας των κενώσεων σε λιγότερες από τρεις την εβδομάδα ή η ανάγκη για σημαντικά αυξημένη εφαρμογή πίεσης ώστε να επιδιωχθεί η αφόδευση.

Ως αίτια εμφανίζονται τα εξής

  • Μειωμένη πρόσληψη υγρών
  • Χρήση φαρμάκων
  • Δίαιτα χαμηλή σε φυτικές ίνες
  • Αλλαγές των καθημερινών συνηθειών
  • Σύνδρομο  ευερέθιστου εντέρου
  • Μακροχρόνια χρήση καθαρτικών
  • Αναστολή της ένδειξης για αφόδευση
  • Διαφορές παθολογικές καταστάσεις (parkison, σκλήρυνση κατά πλάκας, κ.ά)

  Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής και οι διατροφικές αλλαγές βοηθούν και στην ύφεση των συμπτωμάτων αλλά και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας :

 Η κατανάλωση 20-35 γρ. /μέρα φυτικών ινών βοηθά στον σχηματισμό μαλακών κοπράνων. Ένα διαιτολόγιο πλούσιο σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, πίτουρο, δημητριακά και όσπρια θα βοηθήσει τον πάσχοντα. Η πρόσληψη άφθονης ποσότητας υγρών (1 ½ -2 ½ λίτρα/μέρα), οι περιστασιακές εντριβές στην κοιλία  καθώς και η χαλάρωση για 5 με 10 λεπτά μετά το γεύμα είναι τεχνικές πρόσληψης δυσκοιλιότητας. Τέλος, η φυσική άσκηση σε καθημερινή βάση δρα ενάντια στην δυσκοιλιότητα, αφού με την άσκηση κινητοποιείται το έντερο και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την σωστή λειτουργία του.

Στοιχεία από ΕΛ.Ι.ΓΑΣΤ (Ελληνικό Ίδρυμα Γαστρεντερολογίας και Διατροφής) 

Αγγελική Παπά
Διατροφολόγος: Αγγελική Παπά
Γεννήθηκα Σεπτέμβριο του 1986 στο Μαρούσι. Μεγάλωσα στον Ταύρο όπου και κατοικώ ως σήμερα. Το 2005 βρέθηκα στη Σητεία Κρήτης για να σπουδάσω αυτό που αγαπώ. Τα τελευταία χρόνια εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με ενεργή συμμετοχή σε συνέδρια και εθελοντικές δράσεις με θέμα τη διατροφή.



Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Αγγελική Παπά καλέστε στο 6947856688 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It