Διατροφή στη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Η αύξηση βάρους κατά την εγκυμοσύνη είναι το αποτέλεσμα μιας φυσιολογικής διαδικασίας που έχει ως στόχο την ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου. Μια φυσιολογική αύξηση βάρους  για την πλειοψηφία των γυναικών είναι τα 11 kg με 15 kg.Σημαντικό, όμως, ρόλο για την αύξηση του βάρους της εγκύου παίζει το ύψος, η ηλικία και το βάρος της πριν την εγκυμοσύνη.

Η αύξηση του βάρους θα πρέπει να γίνεται σταδιακά και ανάλογα με το  τρίμηνο της κύησης που βρίσκεται η γυναίκα.  Η συνιστώμενη πρόσληψη βάρους στο α’ τρίμηνο για γυναίκες με φυσιολογικό βάρος πριν την εγκυμοσύνη είναι 1,6 kg, ενώ για υπέρβαρες και λιποβαρείς πριν την εγκυμοσύνη είναι 0,9 kg και 2,3 kg αντίστοιχα. Η εβδομαδιαία πρόσληψη βάρους για το β΄ και γ΄ τρίμηνο είναι 0,5 kg για τις λιποβαρείς, 0,4 kg για τις γυναίκες με φυσιολογικό βάρος και 0,3 kg για τις υπέρβαρες. Η διατροφή κατά την εγκυμοσύνη παίζει σημαντικό ρόλο και για το έμβρυο και για την μητέρα και για αυτό το λόγο θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή. Η  μέλλουσα μητέρα θα πρέπει να δίνει προσοχή όχι μόνο στην ποσότητα της τροφής αλλά και στην ποιότητα αυτής. Έτσι, η εγκυμονούσα θα πρέπει να καταναλώνει μικρά και συχνά γεύματα, τα όποια να είναι στεγνά και να μην καταναλώνει τρόφιμα με έντονες μυρωδιές (π.χ μπαχαρικά). Συνίσταται επίσης, η κατανάλωση εύπεπτων τροφίμων (π.χ υδατάνθρακες) και η αποφυγή κατανάλωσης υγρών κατά την διάρκεια ναυτίας. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται και στην κατανάλωση αλκοόλ, διότι έχει βρεθεί ότι και μέτρια κατανάλωση αλκοόλης (1 ποτ. /μέρα) σχετίζεται με μειωμένη εμβρυική ανάπτυξη. Όσον αφορά την καφεΐνη και τα προϊόντα στα όποια βρίσκεται (καφέ, τσάι, αναψυκτικά) πρέπει να δίνεται προσοχή γιατί η καφεΐνη διαπερνά τον πλακούντα και μπορεί να επηρεάσει το καρδιακό ρυθμό και την ανάπτυξη του εμβρύου. Δύο φλιτζάνια ελαφρύ καφέ την ημέρα είναι μια προτεινόμενη ποσότητα. Τέλος η άσκηση, πάντα σε συνεννόηση με το γιατρό, αποφέρει θετικά αποτελέσματα όχι μόνο στο βάρος που θα πάρει η εκάστοτε έγκυος αλλά και στην διαδικασία του τοκετού. Ένα σωστό πρόγραμμα διατροφής και άσκησης θα φέρει στον κόσμο έναν υγιέστατο οργανισμό καθώς θα έχει επιφέρει και ένα υγιές σωματικό βάρος.        

 
Χριστίνα Μαλανδράκη
Διατροφολόγος: Χριστίνα Μαλανδράκη
Γεννήθηκα το Μάιο του 1986. Μεγάλωσα και κατοικώ στο Παλαιό Φάληρο μέχρι και σήμερα. Με καταγωγή από την Κρήτη δεν θα μπορούσα να μην αγαπήσω τη Σητεία όπου και σπούδασα στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας. Πραγματοποιώ μετεκπαίδευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία, παρακολουθώντας παράλληλα τις εξελίξεις γύρω από τον τομέα διατροφής. Σήμερα εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Χριστίνα Μαλανδράκη καλέστε στο 6944204326 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It