Διατροφή σε περίοδο εορτών

ImageGenΌλοι στην περίοδο των Χριστουγέννων έχουμε στο μυαλό μας το τι θα φάμε, πόσα γλυκά θα καταναλώσουμε και πόσο αλκοόλ θα πιούμε. Αν όμως προσέξουμε κάποιες ‘‘παγίδες’’ τότε μπορούμε να διατηρήσουμε το βάρος μας μετά το τέλος των γιορτών.

Μέχρι να έρθει η ώρα να στρώσουμε το γιορτινό τραπέζι αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να παραμείνουμε συνεπείς στο πρόγραμμα διατροφής που ακλουθούμε ώστε να απολαύουμε τα γεύμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς χωρίς ενοχές . Αν αναβάλουμε την διατροφή μας για τον καινούργιο χρόνο , το πιθανότερο είναι το τέλος της χρονιάς να μας βρει με αύξηση του βάρους μας .

Όσον αναφορά τις μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς μπορούμε να προσέξουμε τα εξής : Το πιο συχνό λάθος είναι η παράλειψη κάποιων γευμάτων στην διάρκεια της γιορτινής μέρας με σκοπό την κατανάλωση μεγαλύτερης μερίδας στο μεσημεριανό ή το βραδινό. Τα μικρά και συχνά γεύματα είναι χρήσιμα και σε αυτές τις μέρες διότι συμβάλουν στην διατήρηση του βάρους και στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού και για αυτό δεν θα πρέπει να παραλείπονται.Φρούτα , ανάλατοι ξηροί καρποί , μπάρες δημητριακών κ. ά είναι η καλύτερη επιλογή. Η κατανάλωση πλούσιας σαλάτας μαζί με το γεύμα είναι ένα ακόμα όπλο στην διατήρηση του βάρους.

Η σαλάτα (χωρίς μαγιονέζα, κρέμα γάλακτος κ.ά.) θα προκαλέσει ένα αίσθημα κορεσμού και θα μας αποτρέψει από μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού. Ένα ακόμα βοήθημα είναι η καλή μάσηση της τροφής και το αίσθημα χαλάρωσής κατά τη διάρκεια του γεύματος ώστε να καταναλώσουμε τις ποσότητες που όντως χρειάζεται ο οργανισμός μας και όχι παραπάνω. Η επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού είναι επίσης απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του αλλά και για την αποφυγή αφυδάτωσης που παρατηρείται με την αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ. Φροντίζουμε να μην καταναλώνουμε αλκοόλ με άδειο στομάχι και να προτιμάμε μπύρα ή κρασί (λευκό/κόκκινο) διότι έχουν μικρότερο θερμιδικό φορτίο.

Όσον αναφορά τα γλυκά αν καταναλώνονται με μέτρο δεν αποτελούν απειλή. Τις μέρες μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς καλό θα είναι να επιλέξουμε να καταναλώσουμε κάποιο λαδερό ή όσπριο διότι η κατανάλωση κρέατος εκείνες τις μέρες είναι μεγάλη . Η φυσική δραστηριότητα δεν θα πρέπει να παραλείπεται ούτε αυτές τις μέρες.

Επιλέγουμε κάτι που θα κάνουμε ευχάριστα ώστε να μην είναι αγγαρεία αλλά εκτόνωση. Το περπάτημα όταν είναι εφικτό είναι σύμμαχος διότι είναι πολύτιμο και για την μείωση του βάρους αλλά και για την υγεία. Περάστε καλά και αισθανθείτε ακόμα καλύτερα όταν δείτε ότι το νούμερο της ζυγαριάς είναι το ίδιο με αυτό πριν τις γιορτές. ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ!!! 

Αγγελική Παπά
Διατροφολόγος: Αγγελική Παπά
Γεννήθηκα Σεπτέμβριο του 1986 στο Μαρούσι. Μεγάλωσα στον Ταύρο όπου και κατοικώ ως σήμερα. Το 2005 βρέθηκα στη Σητεία Κρήτης για να σπουδάσω αυτό που αγαπώ. Τα τελευταία χρόνια εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με ενεργή συμμετοχή σε συνέδρια και εθελοντικές δράσεις με θέμα τη διατροφή.



Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Αγγελική Παπά καλέστε στο 6947856688 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It