Βιταμίνες....το φυσικό φάρμακο!!!!

vitamines-1-origΌλοι γνωρίζουμε ότι οι βιταμίνες κάνουν καλό στην υγεία του οργανισμού και ότι ένα διαιτολόγιο πλούσιο σε βιταμίνες είναι αρκέτο για να καλύψουμε τις ανάγκες μας. Γιατί , όμως μας είναι τόσο απαραίτητες ; Που τις βρίσκουμε ; 

Οι βιταμίνες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες ,τις υδατοδιαλυτές ( βιταμίνες συμπλέγματος Β , Βιτ. C ) και τις λιποδιαλυτές ( Α, D, E, Κ ) Ο ρόλος τους έιναι πολύ σημαντικός και αυτό γιατί  είναι :

  • Απαραίτητες για την μετατροπή των μακροθρεπτικών συστατικών σε ενέργεια
  • Αντιοξειδωτικές ιδιότητες ( προστατευτική δράση έναντι των οξειδώσεων )
  • Είναι απαραίτητες για να γίνει η απορρόφηση άλλων θρεπτικών συστατικών π.χ ασβέστιο – σίδηρος

 Οι βιταμίνες δεν είναι πηγή θερμίδων και δεν συνεισφέρουν ουσιαστικά στη μάζα του σώματος. Όσο πιο πολλα χρώματα έχει η διατροφή μας τόσες πιο πολλές βιταμίνες λαμβάνουμε. Ποικιλία λοιπόν !!!   Βιταμίνη C: Εσπεριδοειδή φρούτα,  κεράσια , φράουλες, μπρόκολο, ντομάτα και πράσινες πιπερίες Βιταμίνη Α: Συκώτι, αυγά, κίτρινα φρούτα και λαχανικά, σκούρα πράσινα φρούτα και λαχανικά, πλήρες γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα. Βιταμίνη D: Σολομός, σαρδέλες, ρέγγες, μανιτάρια shiitake, γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα εμπλουτισμένα με βιταμίνη D, κρόκοι αυγών Βιταμίνη Ε: Έλαια , αυγά,κρέας, γλυκοπατάτες και λαχανικά με φύλλα. Βιταμίνη Κ: Λαχανικά με πράσινα φύλλα, κρόκοι αυγών,  κουνουπίδι και σόγια. Βιταμίνη Β-12: ψάρια, χοιρινό, αυγά, τυρί, πλήρες γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα. Βιταμίνη Β-1: Μαγιά μπύρας, πλήρη δημητριακά,  μαύρο ρύζι, κρέατα, ψάρι, πουλερικά, κρόκοι αυγών, όσπρια και καρύδια. Βιταμίνη Β-2: Μαγιά μπύρας, δημητριακά,  όσπρια και καρύδια. στοιχεία από eufic ( European Food Information Council )

Αγγελική Παπά
Διατροφολόγος: Αγγελική Παπά
Γεννήθηκα Σεπτέμβριο του 1986 στο Μαρούσι. Μεγάλωσα στον Ταύρο όπου και κατοικώ ως σήμερα. Το 2005 βρέθηκα στη Σητεία Κρήτης για να σπουδάσω αυτό που αγαπώ. Τα τελευταία χρόνια εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με ενεργή συμμετοχή σε συνέδρια και εθελοντικές δράσεις με θέμα τη διατροφή.



Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Αγγελική Παπά καλέστε στο 6947856688 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It