Ας γνωρίσουμε το λιναρόσπορο!

Ιστορική αναδρομή:

Το λινάρι θεωρείται ένα από τα αρχαιότερα καλλιεργήσιμα φυτά το οποίο χρησιμοποιούμε για την κατασκευή των λινών υφασμάτων αλλά έγινε ιδιαίτερα γνωστό για τις θεραπευτικές ιδιότητες των σπόρων του. Η μεγάλη σημασία αυτού του αρχαίου ιατρικού φυτού φαίνεται και από την λατινική του ονομασία linus usitatissimus, που σημαίνει <λινάρι το χρησιμότατο>. Η ελαφριά γλυκιά γεύση του  σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητά του σε ωφέλιμα για την υγεία θρεπτικά συστατικά καθιστούν τα αρχαία αυτά σπόρια του λιναριού μια σύγχρονη θαυματουργή τροφή η οποία δεν θα πρέπει να λείπει από το διαιτολόγιό μας. Θρεπτικό προφίλ: Ο λιναρόσπορος και το λινέλαιο είναι ιδιαίτερα πλούσια σε α-λινολενικό οξύ, ένα απαραίτητο για τον άνθρωπο, θρεπτικό συστατικό της κατηγορίας των ω-3 λιπαρών οξέων τα οποία είναι παρόμοιας θρεπτικής αξίας με αυτά των λιπαρών ψαριών (όπως σκουμπρί, σαρδέλα, σολομό, τόνο, πέστροφα, ρέγκα). Είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και μαγγανίου και είναι πλούσιος σε νάτριο, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Ε, βιταμίνη Β6, μαγνήσιο, ασβέστιο, φώσφορο, χαλκό και πρωτεΐνη. Επίσης έχει υψηλή περιεκτικότητα στο φυτοοιστρογόνο λιγνάνη η οποία είναι γνωστή για τις αντιοξειδωτικές της ιδιότητες. Δεν περιέχει γλουτένη με αποτέλεσμα το αλεύρι που παράγεται από αυτό να είναι πιο εύπεπτο και ιδιαίτερα κατάλληλο για άτομα με γαστρεντερικά προβλήματα. Θρεπτική αξία ανά 100γρ. (λινέλαιο ή λιναρόσπορο):

Θερμίδες 450gr
Πρωτείνες 26gr
Λιπαρά 35gr
Ω-3 λιπαρά 21gr
Υδατάνθρακες 32,5gr
Φυτικές ίνες 17gr
Μαγνήσιο 38mg
Ασβέστιο 210mg
Φυλλικό οξύ 278μg

        Οφέλη για την υγεία:

  • Μειώνει τον κίνδυνο για χρόνιες παθήσεις όπως καρδιαγγειακά, ρευματοειδής αρθρίτιδα, άσθμα
  • Μειώνει τις πιθανότητες δημιουργίας θρόμβων στο αίμα με αποτέλεσμα λιγότερες πιθανότητες για έμφραγμα και καρδιακή προσβολή
  • Μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα
  • Ρυθμίζει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα με αποτέλεσμα να μειώνει τις πιθανότητες για σακχαρώδη διαβήτη
  • Προάγει την υγεία του εντέρου με αποτέλεσμα να μειώνονται οι πιθανότητες για καρκίνο του εντέρου
  • Μειώνει την ανάπτυξη των όγκων σε άτομα με καρκίνο του προστάτη
  • Μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού
  • Βοηθάει στη δυσκοιλιότητα
  • Προάγει τη σκελετική υγεία
  • Ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση

Τρόπους κατανάλωσης: Μπορούμε να βάλουμε το λιναρόσπορο σε νερό όλη τη νύχτα για να μαλακώσει το κέλυφος και μετά να το προσθέσουμε σε δημητριακά, σε σαλάτες, στα μαγειρεμένα λαχανικά, στις σούπες, να το φάμε μαζί με μέλι, με γιαούρτι, με βρώμη και ως ρόφημα κτλ…  

Πηγή: www.mhteragh.gr  

Χριστίνα Μαλανδράκη
Διατροφολόγος: Χριστίνα Μαλανδράκη
Γεννήθηκα το Μάιο του 1986. Μεγάλωσα και κατοικώ στο Παλαιό Φάληρο μέχρι και σήμερα. Με καταγωγή από την Κρήτη δεν θα μπορούσα να μην αγαπήσω τη Σητεία όπου και σπούδασα στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας. Πραγματοποιώ μετεκπαίδευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία, παρακολουθώντας παράλληλα τις εξελίξεις γύρω από τον τομέα διατροφής. Σήμερα εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Χριστίνα Μαλανδράκη καλέστε στο 6944204326 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It